تیتر اخبار روز

تیتر اول خبرگزاریها را در اینجا بخوانید

تیتر اخبار روز

تیتر اول خبرگزاریها را در اینجا بخوانید

خبر جدید منتشر شد:مشارکت بالای 38 درصدی گلستانی‎ها در سرشماری نفوس و مسکن


خبر اختصاصی:

قطعا سیاست خارجی ایران در مباحثی از جمله هسته ای بسیار حساس است و دقت دارد تا تحریم های شدید اقتصادی را از روی کشور بردارد.تحریم هایی که ظالمانه بر علیه ایران اعمال شده و باعث شده ایران در از نظر اقتصادی با مشکلات زیادی مواجه شود که هر کدام از این مشکلات ضربه های زیادی به روند پیشرفت ایران زده است.دولت روحانی و جناب دکتر ضریف،وزیر امور خارجه ایران توافقاتی مفید برای برداشتن تحریم های اقتصادی انجام داده ایند که این توافقات در راستای برداشتن تحریم ها و به دست آوردن قدرت اقتصادی قبلی ایران است

 main:

خبر اصلی

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، حسین پیشقدم صبح امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران استان گلستان اظهار کرد: در حال حاضر، 234 هزار و 267 خانوار از جمعیت استان در سرشماری اینترنتی شمارش شده‎اند.

وی خاطرنشان کرد: برآورد خانوار استان در سال 1395 به تعداد 614 هزار و 325 خانوار است که با وجود مشارکت یاد شده اکنون استان در رتبه هشتم کشور قرار گرفته است.

پیشقدم تصریح کرد: فاصله با پنج استان بالاتر از گلستان به هفت درصد هم نمی‎رسد و انتظار می‎رود با تلاش مضاعف بتوان رتبه استان را در بازه زمانی باقی‌مانده بهبود بخشید. 

وی با اشاره به میزان مشارکت مطلوب جمعیت روستایی استان در سرشماری اینترنتی اضافه کرد: در 9 شهرستان استان مشارکت روستاییان بالای 60 درصد بوده است که این روند تا پایان مهلت آمارگیری رو به افزایش است.

مدیر اجرایی ستاد سرشماری استان گلستان همچنین خاطرنشان کرد: از 234 هزار و 267 خانوار شمارش شده در سرشماری اینترنتی استان معادل 43.5 درصد مربوط به جمعیت شهری و معادل 56.5 درصد مربوط به جمعیت روستایی است.

پیشقدم ادامه داد: از این تعداد خانوار ثبت نام شده در استان، 101 هزار و 991 خانوار جمعیت شهری و 132 هزار و 276 خانوار روستایی هستند.

پیشقدم با اعلام شهرستان مراوه‌تپه را به عنوان پیشتاز سرشماری اینترنتی در استان افزود: گنبدکاووس و گالیکش در رده‌های دوم و سوم بیشترین مشارکت مردم استان در سرشماری نفوس و مسکن قرار گرفته‎اند.

وی ادامه داد: در سطح استان‌های کشور نیز استان سمنان با پیشرفت کار 66.88 درصد رتبه اول، استان بوشهر با 63.74 درصد و استان هرمزگان با 45.01 درصد در جایگاه دوم تا سوم قرار گرفته‎اند.

مدیر اجرایی ستاد سرشماری استان گلستان گفت: استان‌های مازندران نیز با 44.35 درصد، استان خراسان جنوبی با 41.20 درصد و استان یزد با 38.85 درصد در رده‌های بالاتر از گلستان قرار دارند.

*گلستان در رده هشتم سرشماری اینترنتی در کشور

پیشقدم با اشاره به تمدید زمان ثبت‌نام اینترنتی خاطرنشان کرد: با توجه به استقبال هم‌وطنان عزیز از ثبت‌نام اینترنتی در روزهای پایانی ثبت‌نام و درخواست ستادهای سرشماری استان‌ها مرکز آمار ایران به منظور تمدید مهلت ثبت‌نام، ستاد سرشماری در اطلاعیه‌ای زمان ثبت‌نام اینترنتی سرشماری  را تا روز سه‌شنبه مورخ 27 مهرماه تمدید کرد.

پیشقدم ادامه داد: سایت سرشماری به آدرس www.sarshomari95.ir  تا روز سه‌شنبه 27 مهر ماه 1395 باز هست و هم‌استانی‎ها می‌توانند به مراجعه به آن نسبت به اطلاعات خانوار خودشان و تکلیف فرم سرشماری به روش اینترنتی اقدام کنند.

وی زمان سرشماری حضوری را از روز 28 مهرماه به مدت یک ماه خبر داد و گفت: جای دارد که از تمام مردم استان گلستان، مدیران دستگاه‌های اجرایی استان، فرمانداران، بخشداران و دهیاران استان تقدیر ویژه داشته باشم چراکه تلاش این عزیزان در استان گلستان باعث شده تا جایگاه این استان از رتبه 29 به رتبه هفتم ارتقا یابد.

مدیر اجرایی ستاد سرشماری استان گلستان همچنین خاطرنشان کرد: در این سرشماری 70 آیتم از خانوار مورد سؤال قرار گرفته می‌شود و هیچ‌گونه سؤال مرتبط با وضعیت اقتصادی خانوار سؤال نمی‌شود و با این حال نیز به استناد ماده هفت قانون مرکز آمار ایران تمام اطلاعات جمع‌آوری شده این مرکز محرمانه بوده است.

وی خاطرنشان کرد: شیوه اجرای سرشماری نفوس و مسکن سال 1395 به سه صورت اینترنتی، مراجعه مأمور سرشماری و تکمیل اطلاعات خانوار با استفاده از تبلت و مصاحبه تلفنی برای خانوارهای غایب است.

سرشماری اینترنتی در فاصله زمانی سوم تا 27 مهر و با مراجعه خانوار به سایت سرشماری (www://Sarshomari95.ir)  و تکمیل اطلاعات و دریافت و حفظ کد آماری انجام می‌شود. مراجعه مستقیم مأمور از 28 مهر انجام خواهد شد که در این مرحله مأمور آمارگیر کد آماری خانوارهای که اینترنتی اطلاعات را تکمیل کرده‌اند را دریافت و در غیر این صورت اطلاعات خانوار را با تبلت دریافت و تکمیل می‌کنند.

در پنج روز آخر سرشماری (26 تا 31 آبان ماه) که با هدف دسترسی به خانوارهای غایب در نظر گرفته شده است، مراجعه مأمور و اینترنت وجود دارد از طرفی مأمور تلفنی در شهرستان برای پاسخگویی در نظر گرفته می‌شود.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.