تیتر اخبار روز

تیتر اول خبرگزاریها را در اینجا بخوانید

تیتر اخبار روز

تیتر اول خبرگزاریها را در اینجا بخوانید

خبر داغ و جدید را بخوانید:هیچ بخشی به انداز مسکن نمی‎تواند رکود را برطرف کند

شرح خبر:

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، حسن صادقلو عصر امروز در دوازدهمین جلسه شورای گفت‌و‎گوی دولت و بخش خصوصی اظهار کرد: جلسات با بخش خصوصی باید یک‌سری نتایج میدانی داشته باشد و نیاز است که به پیگیری‎های نکات مطرح شده توجه شود.

وی تصریح کرد: وظایف دستگاه‎های اجرایی استان برای بهبود شرایط ساختمان نیاز است که استخراج شود و خیلی از اختلاف‎ها را می‎توان با یک جلسه صمیمانه و طرح موضوع بین بخش دولتی و خصوصی در راستای رفع موانع حل کنیم.

استاندار گلستان ادامه داد: عرصه مسکن بسیار مهم است و در رفع رکود می‎توان نقش مهمی داشته باشد و هیچ بخشی به اندازه مسکن نمی‎تواند رکود در کشور برطرف کند.

باید بیندیشیم چه بخشی از هزینه را می‎توانیم کاهش دهیم

صادقلو ابراز داشت: برخی از ظرفیت‎ها در تصمیمات در اختیارات کار‌گروه تسهیل و رفع موانع است و باید این معضلات را مثل صنعت در کار‌گروه رفع موانع تولید بررسی کنیم و مصوباتی برای آنها داشته باشیم.

وی تاکید کرد: در قانون پیش‎فروش اگر اصلاح قوانین نیاز است یا با نشست با نمایندگان و یا طی نامه‎ای می‎تواند اقدام شود شاید نگاه سازندگان این باشد این قانون با روح خریدار نوشته شده باشد و این مشکلات را به‌وجود آورده است.

استاندار گلستان خاطرنشان کرد: هر آنچه در اتاق فکرها و شورای گفت‎گو و اصلاح قانون به نفع تولید و رفع رکود باشد و با نگاه دو طرفانه خریدار و فرشندگان در نظر گرفته شده باشد باید دنبال کنیم.

صادقلو با بیان اینکه برخی اصلاح مسائل در خصوص شیوه‎نامه‎ها مطرح شده گفت: شاید برخی اختیارات در این شیوه‎نامه‎ها در وزارتخانه‌ها باشد و باید به‌عنوان تفویض و یا اصلاح مورد نظر قرار بگیرد.

وی به موضوع هزینه‎بر بودن تولید مسکن اشاره کرد و گفت: تولید‌کنندگان به‌دنبال کاهش هزینه‎های تولیدات هستند و برخی هزینه‎هایی که بر تولید حاکم است از هزینه‎های دولت است که به دوش تولید کنندگان گذاشته و شاید دولت نیز به برخی هزینه‎ها ناگزیر باشد.

استاندار گلستان تاکید کرد: در استان گلستان باید بیندیشیم چه بخشی از هزینه را می‎توانیم کاهش دهیم و اگر در کاهش هزینه‎های مسکن موفق باشیم سود آن را مردم می‎برند.

صادقلو با بیان اینکه باید کاهش هزینه‎های تولید ساختمان اتفاق بیفتد، افزود: در شهرداری‎ها باید درآمد پایدار تنها با زمین و مسکن محقق نشود تا مسکن‎سازان ضربه‎ای  متحمل نشوند.

وی یادآور شد: از نظر درآمدی کاهش 700 هزار متر ساخت و ساز طی سال‌های گذشته به 80 هزار متر مربع در گرگان یک زلزله است و این به خاطره این است که نگاه چند‌بعدی به حوزه توسعه و درآمد‌پایدار فکر نکرده‌ایم.


خبر تصادفی:
هوای آلوده تهران همیشه یکی از اصلی ترین موضوعات برای انتقاد بوده است.جمعیت تهران بسیار زیاد شده و روز به روز نیز زیاد تر میشود.این امر باعث شده که نتوان تردد خود رو ها را در سطح شهر کنترل کرد و ترافیک شدید همراه با آلودگی زیاد در شهر بوجود بیاید.کنترل این مشکل سال هاست مه مورد بررسی قرار دارد اما نتیجه ای حاصل نشده و تهران همچنان یکی از شلوغ ترین و مثیف ترین شهر های دنیا است که برای تنفس در این شهر مشکلات زیادی وجود دارد.

خبر داغ منتشر شد:نامه ضد ایرانی امارات و ۱۰ کشور دیگر عرب به سازمان ملل

شرح خبر:

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، امارات به همراه 10 کشور دیگر از جمله کویت، مصر، مغرب، سودان، اردن، دولت مستعفی یمن، بحرین، قطر‌ و عمان (کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس و اتحادیه عرب) نامه‌ای خطاب به سازمان ملل نوشتند و در آن از آنچه سیاست‌های توسعه‌طلبانه ایران و بر هم زدن ثبات منطقه نامیدند ابراز نگرانی کردند.

خبرگزاری رسمی امارت «وام» گزارش داد این نامه که به «پی‌یر تامسون» رئیس هفتاد و یکمین دوره مجمع عمومی سازمان ملل نوشته شده و در پایان میان تمامی اعضای توزیع شده، در راستای حق رسمی امارات برای پاسخ به اظهارات نماینده ایران در سازمان ملل مربوط به تاریخ 26 سپتامبر و در مجمع عمومی سازمان ملل نوشته شده است.

در این نامه آمده است که «از قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران که به صادر کردن انقلاب ایران به کشورهای دیگر فرا می‌خواند نگرانیم؛ ایران کشوری حامی تروریسم در منطقه است از حزب‌الله در سوریه و لبنان گرفته تا حوثی‌ها در یمن و گروه‌های تروریستی در بحرین، عراق، عربستان و کویت و غیره، حمایت می‌کند».

در نامه مذکور و در پاسخ به اظهارت نماینده ایران مبنی بر محکومیت حمله نظامی ائتلاف عربی علیه یمن آمده است: دولت مشروع یمن -به ادعای آنها- در مارس سال گذشته خواستار کمک نظامی شورای همکاری و اتحادیه عرب برای حمایت از ملت یمن در برابر حوثی‌ها و ایران شد و ما در پاسخ به این درخواست به رهبری عربستان سعودی به کمک آنها شتافتیم.

امارات و دیگر امضاکنندگان در ادامه به هدف قرار گرفتن یک کشتی اماراتی در باب‌المندب که به گفته آنها توسط انصارالله هدف قرار گرفته، نیز اشاره و آن را بشدت محکوم کردند؛ آنها افزودند: این گونه اقدامات، کشتیرانی را در تنگه باب‌المندب و اطراف آن که یکی از گذرگاه‌های راهبردی کشتیرانی و مهم است، مورد تهدید قرار می‌دهد.

در نامه یاد شده آنچه مداخله ایران در جنگ یمن ارائه کمک‌های ملی، نظامی و راهبردی به انصارالله و نیز ارسال کشتی‌های حامل اسلحه نامیده شده، محکوم شده است و آن را نقض آشکار قطعنامه 2216 و 2231 سازمان ملل نامیده‌اند.

در ادامه این گزارش آمده است: از زمان امضای توافق هسته‌ای میان ایران و 5+1 چیزی جز افزایش اقدامات خصمانه در منطقه و ادامه حمایت از گروه‌های تروریستی توسط ایران ندیده‌ایم.

در ادامه این نامه به حادثه «منا» و کشته شدن صدها تن از حجاج نیز اشاره شده و سخنان نماینده ایران در محکومیت این حادثه ، ادعاهایی کاذب برای بهره‌برداری از آن نامیده شده است.

نویسندگان نامه به موضع ایران در خصوص جزایر سه‌گانه نیز پرداخته و مدعی شد‌اند: این جزایر، جزایری عربی و جزء لاینفک امارات هستند و ایران ادعا می کند اینها جزء جدانشدنی از کشورش هستند.

در پایان نامه مذکور ادعا شده: تحقق ثبات و شکوفایی اقتصادی در حاشیه خلیج فارس بر پایه حسن همجواری و احترام به حاکمیت و عدم مداخله در امور دیگر کشورهاست و شیوه ایران مخالف با این موضوعات است.

«عباس یزدانی» دبیر اول نمایندگی جمهوری اسلامی ایران در سازمان ملل متحد ، در پاسخ به ادعاهای «عبدالله بن زاید» وزیر خارجه امارات اعلام کرده بود: ادعاهای عبدالله بن زاید مضحک و بی‌اساس است و درخواست وی درباره مطالبه جزایر سه‌گانه، تمامیت ارضی ایران را هدف قرار داده است.

بن زاید در مجمع عمومی گفته بود ایران باید جزایر سه‌گانه را به امارات بازگرداند.


خبر تصادفی:
نسل جدید گوشی های آیفون به نام آیفون 7 وارد بازار شده است.قیمت بالای این دستگاه اولین چیزی است مورد بحث و بررسی قرار گرفته است.اینکه امکانات این گوشی همراه واقعا آنقدر زیاد است که بخواهیم چنین هزینه برایش پرداخت کنیم جای بحث و گفتگو زیادی دارد.البته هنوز به صورت کامل وارد بازار نشده و اطلاعات دقیق تر را زمان ورود به بازار میتوان گرفت.اما چیزی که مشخص است این است که آیفون با این قیمت بالا مسلما خریداران خیلی کمی خواهد داشت و این شرکت باید فکری به حال این مشکل بزرگ بکند

خبر داغ:راه‌آهن روی ریل بحران؛ باشگاه ۸۰ ساله در آستانه نابودی؟!

شرح خبر:

به گزارش خبرگزاری فارس، راه آهن باشگاهی قدیمی و ریشه‌دار در فوتبال ایران است. باشگاهی که حدود 80 سال از تاسیس آن می‌گذرد اما اکنون در آستانه نابودی قرار دارد. راه آهن تیمی پرافتخار در فوتبال ایران نیست اما باشگاهی سازنده بود. باشگاهی که بازیکنان زیادی را به فوتبال‌مان معرفی کرد. باشگاهی که سال 1316 تاسیس شد ولی در سال 1395 روی ریل بحران قرار گرفته است و قطارش به سرعت به سمت ایستگاه نابودی پیش می‌ رود. ایستگاهی که پیش از آن تیم‌های بزرگ و سازنده دیگری همچون پاس، بانک ملی، هما نیز به آن رسیدند. اکنون دیگر حتی اثری از این باشگاه‌ها نیست. هما، کجاست، آیا کسی از سرنوشت پاس که زمانی قهرمان آسیا شد خبر دارد؟ بانک ملی به کجا رفت؟ حالا انگار نوبت به راه آهن رسیده یکی از قدیمی‌ترین و سازنده‌ترین باشگاه‌های ایران.

این تیم اکنون در لیگ دسته اول حضور دارد و مهدی پاشازاده ملی پوش اسبق استقلال سرمربیگری آن را برعهده دارد. مربی که عاشق فوتبال بوده و هست اما وقتی پای صحبت‌هایش می‌نشینی متوجه شرایط تلخ باشگاه راه آهن می‌شوید. تیمی که حتی پول غذا، هتل ندارد و بازیکنانش حتی لباس گرم هم ندارند چگونه می‌خواهد دوباره به لیگ برتر و سطح اول فوتبال ایران بازگردد و بازیکن سازی کند؟ باشگاهی که حتی از جام حذفی به خاطر بی‌پولی کنار کشید آیا می‌تواند دوباره به روزهای اوجش بازگردد و گربه سیاهی برای تیم‌های پرسپولیس و استقلال باشد؟

انگار سرنوشت باشگاه راه آهن  به سرنوشت بابک زنجانی گره خورده است. باشگاه راه آهن جز اموال زنجانی است و مردان قانون هم تلاش می‌کنند تا هرچه زودتر وضعیت این باشگاه قدیمی را مشخص کنند و حداقل مقصد  قطار راه آهن را از زنجانی جدا کنند. مشکل اما اینجاست که باشگاه راه آهن اکنون مالکی ندارد. گفته می‌شود که شاید مسئولان دستگاه قضا بخواهند این باشگاه را به عنوان بخشی از اموال بابک زنجانی به وزارت نفت بابت مطالباتش از این فرد بدهند اما مسئولان وزارت نفت هم ظاهرا دیگر تمایلی به تیمداری در فوتبال ندارند. آنها می‌گویند ما تیم نفت تهران  که متعلق به خودمان بود را واگذار کرده‌ایم و حالا بیایم یک باشگاه دیگر را اداره کنیم؟ به این ترتیب راه آهن در برزخ به سر می‌برد. برزخ بی‌پولی و بی‌مالکی!

باید دید مسئولان برای حفظ این باشگاه قدیمی چه تدبیری می‌اندیشند. آیا راه آهن می تواند به حیاتش ادامه بدهد یا به زودی شاهد مرگ یک باشگاه قدیمی دیگر خواهیم بود؟ راه آهن گربه‌سیاه دوست داشتنی بود امیدواریم این گربه سیاه در فوتبال ایران زنده بماند. هم بخاطر فوتبال ایران و هم فوتبال تهران که باشگاهایش یکی یکی از بین می روند و هر دقیقه شاهد تاسیس قلیان‌خانه‌هایی هستیم که جوانان را از مستطیل سبز دور می‌کنند و به دود و تباهی سوق می‌دهند.


خبر تصادفی:
با شروع مهر دانشگاه ها و مدارس کشور باز شده و دوباره این مکان ها دانش آموزان و دانشجویان زیادی رفت آمد میکنند و به کسب علم و دانش میپردازند.تعداد زیاد دانشکاه های کشور باعث شده که انگیزه برای ادامه تحصیل دانشجویان بسیار کم شود و این نا امیدی از آینده شغلی میل و رغبت دانشجویان را از بین برده است.از طرفی کمبود امکانات در بسیاری از دانشگاه های کشور به چشم میخورد.امکانات مدارس کشور نیز بسیار کم است و باید با نگرانی زیاد به این وضعیت بد کشور رسیدگی شود تا باعث کاهش دانشجو محصل در سال های بعد نشود

خبر داغ منتشر شد:با «ترامپ» سرنوشت برجام در هاله‌ای از ابهام قرار گرفت/ توافق هسته‌ای اولویت دولت ترامپ نیست

شرح خبر:

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، پایگاه خبری «هافیگنتون پست» در یادداشتی به بررسی تاثیر پیروزی «دونالد ترامپ» در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا روی برجام پرداخته و نوشت سرنوشت توافق هسته‌ای ایران با رئیس جمهور شدن ترامپ – که مواضع متناقضی حول این توافق دارد – در هاله‌ای از ابهام قرار خواهد گرفت.

در ابتدای این یادداشت با اشاره به اینکه ترامپ بارها از پاره کردن یا مذاکره دوباره توافق هسته‌ای صحبت کرده، آمده است اما در عین حال از اجرای قاطع آن نیز گفته و گاهی در یک سخنرانی دو سیاست متضاد را باهم بیان می‌کرد.

هافینگتون پست با بیان اینکه دلایلی وجود دارد که او (ترامپ) به یک باره توافق هسته‌ای را ازبین نخواهد برد، نوشت: «در حالی که رقبای جمهوری‌خواه ترامپ از پاره کردن برجام حرف می‌زدند اما او رویکرد ملایم‌تری داشته و تاثیر کم تحریم‌ها علیه ایران بدون همراهی شرکای بین‌المللی را درک کرد...به‌نظر نمی‌رسد توافق هسته‌ای از اولویت‌های اصلی او باشد.»

این یادداشت در ادامه به نقل از مقامات پیشین وزارت خارجه آمریکا که روی توافق هسته‌ای کار کردند، تاکید می‌کند: «آنها نگرانند که این توافق شکننده، در صورت خارج نشدن ترامپ از این موضوع، در خطر نابودی باشد. دست نخورده نگه‌داشتن آن می‌تواند اقدامات تحریک‌آمیزی از دولت بعد را درپی داشته باشند.»

ترامپ در سخنرانی خود در سپتامبر سال 2015 گفته بود: «می‌دانم که اگر مانند دیگران (نامزدهای جمهوری‌خواه) بگویم "ما آن را پاره خواهیم کرد"؛ بسیار مشهور خواهم شد. ایران تروریسم مطلق خواهد بود و برای ما که باید با آن زندگی کنیم، وحشتناک است. با این حال، ما یک قرارداد داریم. ما قدرت تحریم‌ها را از دست داده‌ایم زیرا تمام کشورهایی که زمانی با ما بودند، اکنون دیگر نیستند.»

«ایان گولدنبرگ» مشاور سابق در زمینه ایران در وزارت دفاع آمریکا معتقد بود: «اگر گرفتن تصمیم‌های سخت درباره اینکه چگونه تجار جهانی را برای تبادل با ایران ترغیب کرده و اطمینان حاصل کنیم که این کشور از تعهدات آمریکا نفع می‌برد، به بروکرات‌های نسبتا بدون قدرت بسپریم؛ آنگاه توافق دچار مرگ تدریجی خواهد شد.»

هافینگتون پست در ادامه افزود: «احتمال کمی وجود دارد که دولت ترامپ، جلوی کنگره جمهوری‌خواهان را برای تصویب لوایحی که توافق هسته‌ای را تضعیف کرده و باعث کنار کشیدن ایران از برجام شود، بگیرد...ترکیب دولت ترامپ با «چاک شومر» رهبر اقلیت مجلس سنا که علیه توافق هسته‌ای رای داده بود، به معنی آن است که جمهوری‌خواهان می‌توانند راحت‌تر توافق را از طریق قوانین جدید، تضعیف یا نابود کنند.

مقامات سابق دولت آمریکا می‌گویند نگران کننده‌ترین سناریو این است که اگر ترامپ گمان کند ایران توافق را نقض کرده است چگونه واکنش نشان خواهد داد. گولدنبرگ در همین رابطه می‌گوید: «سوال اینجاسن که دفعه بعدی که ایران به حاشیه (برجام)‌رفته یا سهوا مقدار بیشتری اورانیوم غنی کند، چه اتفاقی خواهد افتاد. آیا ترامپ از طریق شورای حکام وارد عمل خواهد شد یا فورا آن را به بحران بین‌المللی تبدیل خواهد کرد.»


خبر تصادفی:
نسل جدید گوشی های آیفون به نام آیفون 7 وارد بازار شده است.قیمت بالای این دستگاه اولین چیزی است مورد بحث و بررسی قرار گرفته است.اینکه امکانات این گوشی همراه واقعا آنقدر زیاد است که بخواهیم چنین هزینه برایش پرداخت کنیم جای بحث و گفتگو زیادی دارد.البته هنوز به صورت کامل وارد بازار نشده و اطلاعات دقیق تر را زمان ورود به بازار میتوان گرفت.اما چیزی که مشخص است این است که آیفون با این قیمت بالا مسلما خریداران خیلی کمی خواهد داشت و این شرکت باید فکری به حال این مشکل بزرگ بکند

خبر داغ:دست و دلبازی تهران درباره میدان نفتی فرزاد ب/ اطمینان دهلی نو از پیشبرد طرح های بزرگ در ایران

شرح خبر:

به گزارش گروه اقتصاد بین الملل فارس به نقل از نت ایندین، دارمندرا پرادهان، وزیر نفت و گاز هند گفت هند مطمئن است که پروژه های بزرگ در ایران را پیش خواهد برد چراکه ایران به علت حمایت هند از این کشور در زمان تحریم های آمریکا به سوی هند تمایل دارد.

پرادهان در جریان کنفرانسی در هند گفت حسن روحانی، رئیس جمهور ایران و نارندرا مودی، نخست وزیر هند بحث و گفتگوهای مثمر ثمری در این رابطه در جریان برخوردهای اخیر و پیشین داشتند که بسیار از حمایت هند تقدیر کردند.

وی با اشاره ویژه به میدان نفتی فرزاد ب، افزود :«ایران بسیار دست و دلباز بود که این میدان را از مسیر نرمال مزایده و از سبد عرضه خارج کرد. از شرکت هایی که در این پروژه مشارکت دارند نظیر اُ ان جی سی ودیش خواسته شد تا الزامات ساختاری شان در این رابطه را در زمانی محدود تکمیل کنند.»

 در جریان سفر اخیر پرادهان به تهران، فرمول قیمت گذاری گاز این پروژه تعیین شده است و در مورد جزئیات توسعه بندر چابهار نیز مذاکره شده است. همچنین ایران از هند برای پیوستن به توافق عشق آباد حمایت کرده است. پیشرفت کریدور ترانزیتی شمال- جنوب از دیگر موضوعات مورد بحث بوده است.


خبر تصادفی:
با شروع مهر دانشگاه ها و مدارس کشور باز شده و دوباره این مکان ها دانش آموزان و دانشجویان زیادی رفت آمد میکنند و به کسب علم و دانش میپردازند.تعداد زیاد دانشکاه های کشور باعث شده که انگیزه برای ادامه تحصیل دانشجویان بسیار کم شود و این نا امیدی از آینده شغلی میل و رغبت دانشجویان را از بین برده است.از طرفی کمبود امکانات در بسیاری از دانشگاه های کشور به چشم میخورد.امکانات مدارس کشور نیز بسیار کم است و باید با نگرانی زیاد به این وضعیت بد کشور رسیدگی شود تا باعث کاهش دانشجو محصل در سال های بعد نشود