تیتر اخبار روز

تیتر اول خبرگزاریها را در اینجا بخوانید

تیتر اخبار روز

تیتر اول خبرگزاریها را در اینجا بخوانید

خبر جدید منتشر شد:مشارکت بالای 38 درصدی گلستانی‎ها در سرشماری نفوس و مسکن


خبر اختصاصی:

قطعا سیاست خارجی ایران در مباحثی از جمله هسته ای بسیار حساس است و دقت دارد تا تحریم های شدید اقتصادی را از روی کشور بردارد.تحریم هایی که ظالمانه بر علیه ایران اعمال شده و باعث شده ایران در از نظر اقتصادی با مشکلات زیادی مواجه شود که هر کدام از این مشکلات ضربه های زیادی به روند پیشرفت ایران زده است.دولت روحانی و جناب دکتر ضریف،وزیر امور خارجه ایران توافقاتی مفید برای برداشتن تحریم های اقتصادی انجام داده ایند که این توافقات در راستای برداشتن تحریم ها و به دست آوردن قدرت اقتصادی قبلی ایران است

 main:

خبر اصلی

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، حسین پیشقدم صبح امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران استان گلستان اظهار کرد: در حال حاضر، 234 هزار و 267 خانوار از جمعیت استان در سرشماری اینترنتی شمارش شده‎اند.

وی خاطرنشان کرد: برآورد خانوار استان در سال 1395 به تعداد 614 هزار و 325 خانوار است که با وجود مشارکت یاد شده اکنون استان در رتبه هشتم کشور قرار گرفته است.

پیشقدم تصریح کرد: فاصله با پنج استان بالاتر از گلستان به هفت درصد هم نمی‎رسد و انتظار می‎رود با تلاش مضاعف بتوان رتبه استان را در بازه زمانی باقی‌مانده بهبود بخشید. 

وی با اشاره به میزان مشارکت مطلوب جمعیت روستایی استان در سرشماری اینترنتی اضافه کرد: در 9 شهرستان استان مشارکت روستاییان بالای 60 درصد بوده است که این روند تا پایان مهلت آمارگیری رو به افزایش است.

مدیر اجرایی ستاد سرشماری استان گلستان همچنین خاطرنشان کرد: از 234 هزار و 267 خانوار شمارش شده در سرشماری اینترنتی استان معادل 43.5 درصد مربوط به جمعیت شهری و معادل 56.5 درصد مربوط به جمعیت روستایی است.

پیشقدم ادامه داد: از این تعداد خانوار ثبت نام شده در استان، 101 هزار و 991 خانوار جمعیت شهری و 132 هزار و 276 خانوار روستایی هستند.

پیشقدم با اعلام شهرستان مراوه‌تپه را به عنوان پیشتاز سرشماری اینترنتی در استان افزود: گنبدکاووس و گالیکش در رده‌های دوم و سوم بیشترین مشارکت مردم استان در سرشماری نفوس و مسکن قرار گرفته‎اند.

وی ادامه داد: در سطح استان‌های کشور نیز استان سمنان با پیشرفت کار 66.88 درصد رتبه اول، استان بوشهر با 63.74 درصد و استان هرمزگان با 45.01 درصد در جایگاه دوم تا سوم قرار گرفته‎اند.

مدیر اجرایی ستاد سرشماری استان گلستان گفت: استان‌های مازندران نیز با 44.35 درصد، استان خراسان جنوبی با 41.20 درصد و استان یزد با 38.85 درصد در رده‌های بالاتر از گلستان قرار دارند.

*گلستان در رده هشتم سرشماری اینترنتی در کشور

پیشقدم با اشاره به تمدید زمان ثبت‌نام اینترنتی خاطرنشان کرد: با توجه به استقبال هم‌وطنان عزیز از ثبت‌نام اینترنتی در روزهای پایانی ثبت‌نام و درخواست ستادهای سرشماری استان‌ها مرکز آمار ایران به منظور تمدید مهلت ثبت‌نام، ستاد سرشماری در اطلاعیه‌ای زمان ثبت‌نام اینترنتی سرشماری  را تا روز سه‌شنبه مورخ 27 مهرماه تمدید کرد.

پیشقدم ادامه داد: سایت سرشماری به آدرس www.sarshomari95.ir  تا روز سه‌شنبه 27 مهر ماه 1395 باز هست و هم‌استانی‎ها می‌توانند به مراجعه به آن نسبت به اطلاعات خانوار خودشان و تکلیف فرم سرشماری به روش اینترنتی اقدام کنند.

وی زمان سرشماری حضوری را از روز 28 مهرماه به مدت یک ماه خبر داد و گفت: جای دارد که از تمام مردم استان گلستان، مدیران دستگاه‌های اجرایی استان، فرمانداران، بخشداران و دهیاران استان تقدیر ویژه داشته باشم چراکه تلاش این عزیزان در استان گلستان باعث شده تا جایگاه این استان از رتبه 29 به رتبه هفتم ارتقا یابد.

مدیر اجرایی ستاد سرشماری استان گلستان همچنین خاطرنشان کرد: در این سرشماری 70 آیتم از خانوار مورد سؤال قرار گرفته می‌شود و هیچ‌گونه سؤال مرتبط با وضعیت اقتصادی خانوار سؤال نمی‌شود و با این حال نیز به استناد ماده هفت قانون مرکز آمار ایران تمام اطلاعات جمع‌آوری شده این مرکز محرمانه بوده است.

وی خاطرنشان کرد: شیوه اجرای سرشماری نفوس و مسکن سال 1395 به سه صورت اینترنتی، مراجعه مأمور سرشماری و تکمیل اطلاعات خانوار با استفاده از تبلت و مصاحبه تلفنی برای خانوارهای غایب است.

سرشماری اینترنتی در فاصله زمانی سوم تا 27 مهر و با مراجعه خانوار به سایت سرشماری (www://Sarshomari95.ir)  و تکمیل اطلاعات و دریافت و حفظ کد آماری انجام می‌شود. مراجعه مستقیم مأمور از 28 مهر انجام خواهد شد که در این مرحله مأمور آمارگیر کد آماری خانوارهای که اینترنتی اطلاعات را تکمیل کرده‌اند را دریافت و در غیر این صورت اطلاعات خانوار را با تبلت دریافت و تکمیل می‌کنند.

در پنج روز آخر سرشماری (26 تا 31 آبان ماه) که با هدف دسترسی به خانوارهای غایب در نظر گرفته شده است، مراجعه مأمور و اینترنت وجود دارد از طرفی مأمور تلفنی در شهرستان برای پاسخگویی در نظر گرفته می‌شود.

تیتر خبر جدید:انتشار خبر جدید


خبر اختصاصی:

خبر های بروز دنیا برای تمامی سنین در این سایت موجود است.شما بازدیدکنندگان محترم میتوانید روزانه خبر های زیاد و مهم را در این سایت بخوانید و از اخبار روز دنیا با خبر شوید.کافی است فقط در این وب سایت گردش کنید و در تمامی موارد این وب سایت جستجوی لازم را انجام دهید.خبر های سیاسی در این سایت شامل خبر های دولت یازدهم و عملکرد آن ها در این دوره است که باید بررسی های دقیقی در این زمینه انجام شود.عملکرد این دولت مثبت بوده و در بخش برجام کار های زیادی انجام شده که شایسته تقدیر و تشکر است

 main:

خبر اصلی
به گزارش خبرگزاری فارس و به نقل از سایت باشگاه فولاد خوزستان، فولاد خوزستان در هفته نهم لیگ برتر فوتبال کشور میهمان تیم تراکتورسازی تبریز است و برای انجام این دیدار صبح روز سه شنبه با یک پرواز مستقیم از فرودگاه اهواز عازم این شهر خواهد شد.

بر اساس برنامه سرخپوشان خوزستانی در طول مدت اقامتشان در این شهر در هتل پنج ستاره بین المللی شهریار اقامت کرده و در همان ابتدا یک جلسه تمرینی برگزار می‌کنند.


در ادامه شاگردان سعداوی روز چهارشنبه را به انجام تمرینات عرق‌گیری و کششی خواهند پرداخت تا خود را آماده دیدار روز پنجشنبه با تیم تراکتورسازی تبریز کنند.


همچنین بر اساس برنامه ریزی های صورت گرفته اعضای این تیم پس از انجام بازی پنجشنبه شب در هتل استراحت کرده و روز جمعه با یک پرواز مستقیم به اهواز بازخواهند گشت.


گفتنی است؛ فولاد خوزستان که با 10 امتیاز رتبه هفتم جدول را به خود اختصاص داده، از ساعت 17 روز پنجشنبه در استادیوم یادگار امام تبریز مقابل تراکتورسازی صف آرایی می‌کند.

خبر جدید:عربستان دارای بیشترین کسری بودجه بین کشورهای گروه 20/کمبود شدید نقدینگی 6 بانک سعودی را ورشکسته کرد


خبر اختصاصی:

سایت های خبری روزانه بروز شده میشود و توسط جدید ترین اخبار ایران این اتفاق می افتد.باید دانست که جدید ترین اخبار ایران و جهان لحظه به لحظه در اینم سایت ها موجود است.خبر های ورزشی این سایت شامل خبر های لیگ های ایران و بازی دربی پایتخت است.بازی های حساس لیگ ایران را پوشش میدهیم و به بررسی دقیق عملکرد هر یک از بازیکنان لیگ میپردازیم.لیگ ایران خیلی زود و سریع شروع شده و تمامی بازی ها با کیفیت بالا و در بالاترین سطح انجام میشود.تمامی بازیکنان لیگ با قیمت هایی گران در باشگاه های لیگ ایران بازی کرده و روزانه تمرینات زیادی را انجام میدهند

 main:

خبر اصی

به گزارش خبرنگار اقتصاد بین الملل خبرگزاری فارس به نقل از بلومبرگ، با کاهش درآمد شرکت‌ها و کاهش نقدینگی در عربستان، بانک های سعودی که با فشار کمبود منابع مواجه هستند، یکی پس از دیگری هزینه دریافت وام و تسهیلات را افزایش می دهند.

در روز گذشته، نرخ سود تسهیلات بانک های سعودی بیشترین افزایش خود را از ماه آگوست تا کنون تجربه کرد.

بانک های سعودی از یک سو به دلیل کاهش درآمد در سه ماهه سوم سال جاری و از سوی دیگر به دلیل کمبود نقدینگی دست به افزایش سود خود می زنند.

اخیرا آمار درآمد بانک های سعودی در سه ماهه سوم سال جاری منتشر شده است که از 7 بانک بزرگ سعودی که آمار خود را منتشر کرده اند تنها یک بانک از افزایش درآمد خبر داده است.

بانک مرکزی عربستان در تلاش است تا با تسهیل شرایط دریافت وام و تزریق نقدینگی به بازار پولی این کشور، شرایط را تا حدودی آرام کند اما به نظر می رسد دولت عربستان باید بیش از این برای بهبود شرایط در این کشور اقدام کند.

در آخرین اقدام دولت سعودی، بانک مرکزی این کشور حدود 20 میلیارد ریال سعودی معادل 5.3 میلیارد دلار به بازار پولی این کشور تزریق کرده است.

جان اسفاکیاناکیس، مدیر بخش تحقیقات اقتصادی بنیاد تحقیقاتی خلیج در ریاض، معتقد است که نرخ سود تسهیلات بانکی تنها با یک تزریق 5 میلیارد دلاری در این کشور کاهش نمی یابد.

وی تأکید کرد تزریق 5 میلیارد دلار اقدام خوبی بود اما با توجه به حجم دارایی های بانک های سعودی، چندین مورد از این اقدامات برای کاهش نرخ سود در این کشور نیاز است.

هم اکنون موسسات مالی در عربستان به عنوان بزرگ ترین تولید کننده نفت جهان با عواقب کاهش شدید قیمت نفت در بازار جهانی از سال 2014 به بعد در این کشور روبرو هستند و با آن دست و پنجه نرم می کنند.

از سوی دیگر فشارهای دولتی برای افزایش وام دهی از سوی بانک‌های این کشور با هدف کاهش عواقب افزایش کسری بودجه، حجم سپرده‌ های این بانک ها را به شدت کاهش داده است.

عربستان سال گذشته بیشترین میزان کسری بودجه خود از سال 1991 تا کنون را با رقم نزدیک به 100 میلیارد دلار تجربه کرد و این کشور هم اکنون بالاترین میزان کسری بودجه را در میان کشورهای عضو گروه 20 دارد.

اخبار جدید را بخوانید: :بدهی دولت به بانک مرکزی فراتر از سقف تنخواه بودجه رشد کرد/ افزایش ۲۹.۴ درصدی سپرده‌های سرمایه‌گذاری


خبر اختصاصی:

ادعای یک موسسه تحقیقاتی در لس آجلس واقع در کشور آمریکا گویای این است که راننندگان اتومبیلهای بنز و bmw بیشتر از سایر رانندگان در معرض سرطان چشم قرار دارند. این موسسه تحقیقات خود را روی 29 اتومبیل و از 15 شرکت تولید اتومبیل معتبر دنیا انجام داد و مشخص شد شیشه های کناری اتومبیل های مذکور نسبت کمتری از اشعه ماورای بنفش را جذب می کند. این در حالی است که شیشه کناری خودروهای لکسوس بهترین عملکرد را داشته است. البته ناگفته نماند این بررسی ها در خودروهای مدرن و معتبر دنیا انجام شده و در دیگر خودروسازی ها به آن اهمیت خاصی داده نمی شود

 main:

خبر اصلی


به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، براساس جداول خلاصه دارایی‌ها و بدهی‌های سیستم بانکی، مجموع دارایی خارجی بانک مرکزی با 3.3 درصد کاهش در مردادماه امسال نسبت به اسفندماه سال گذشته به 340 هزار و 660 میلیارد تومان رسید.

بدهی بخش دولتی به بانک مرکزی در پنج ماهه اول امسال 21 درصد رشد داشته و به 62 هزار و 940 میلیارد تومان بالغ شده است. از این میزان 34 هزار و 800 میلیارد تومان بدهی دولت به بانک مرکزی است که در پنج ماهه اول امسال 42.6 درصد رشد داشته و 28 هزار و 140 میلیارد تومان دیگر سهم شرکت‌ها و مؤسسات دولتی است که در پنج ماهه اول امسال فقط 1.9 درصد رشد داشته است.

به گزارش فارس، حجم کل بودجه عمومی سال جاری 267 هزار میلیارد تومان است و با توجه به اینکه دولت مجاز به دریافت حداکثر 3 درصد بودجه عمومی از بانک مرکزی به عنوان تنخواه است، بدهی دولت در 5 ماهه اول حداکثر 8 هزار و 10 میلیارد تومان جای رشد داشت اما در این مدت 10 هزار و 390 میلیارد تومان به حجم بدهی افزوده شده است.

* بدهی بانک‌ها به بانک مرکزی 91 هزار و 840 میلیارد تومان

بدهی بانک‌ها به بانک مرکزی 91 هزار و 840 میلیارد تومان است که در یک سال منتهی به مردادماه سال جاری 12.2 درصد و پنج ماهه اول امسال 9.8 درصد افزایش را تجربه کرده است.

* حجم کل دارایی‌های بانک مرکزی 510 هزار و 560 میلیارد تومان

سایر دارایی‌های بانک مرکزی با 276.1 درصد افزایش 8 هزار و 380 میلیارد تومان محاسبه شده است. در مجموع کل دارایی‌های بانک مرکزی 510 هزار و 560 میلیارد تومان است که در پنج ماهه اول امسال 3.4 درصد رشد داشته است.

مجموع اسکناس و مسکوک در پنج ماهه اول امسال تغییر نداشته و 48 و 760 میلیارد تومان محاسبه شده است. از این میزان 32 هزار و 340 میلیارد تومان اسکناس مسکوک در دست اشخاص، 10 هزار و 510 میلیارد تومان نزد بانک‌ها و 5 هزار و 910 میلیارد تومان نزد بانک مرکزی قرار دارد.

* 112 هزار و 890 میلیارد تومان از سپرده‌ها به سپرده قانونی تبدیل شده است

سپرده بانک‌ها و مؤسسات اعتباری نزد بانک مرکزی در پنج ماهه اول امسال 9.1 درصد رشد داشته و به 117 هزار و 500 میلیارد تومان رسیده است. از این میزان سپرده قانونی 112 هزار و 890 میلیارد تومان و سپرده دیداری 4 هزار و 610 میلیارد تومان است.

سپرده دیداری 19.1 درصد کاهش و سپرده قانونی 10.7 درصد افزایش داشته است.

*کاهش 22.2 درصد سپرده‌گذاری دولت نزد بانک مرکزی در یک سال

مجموع سپرده‌های بخش دولتی نزد بانک مرکزی در مدت مذکور 2.1 درصد و در یک سال منتهی به مردادماه امسال 22.2 درصد کاهش یافته و 33 هزار و 100 میلیارد تومان برآورد شده است.

سپرده‌های دولت نزد بانک مرکزی 28 هزار و 810 میلیارد تومان و سپرده‌های شرکت‌ها و مؤسسات دولتی 4 هزار و 290 میلیارد تومان است.

* کاهش 4.7 درصدی بدهی‌های ارزی

بدهی‌های ارزی بانک مرکزی در بازه زمانی اسفند 94 تا مرداد 95 به میزان 1.6 درصد و در یک سال منتهی به مردادماه امسال 4.7 درصد کاهش یافته است. مجموع بدهی‌های ارزی 155 هزار و 560 میلیارد تومان است.

* رشد 30.1 درصدی سپرده‌های بخش غیردولتی

حجم کل سپرده‌های بخش غیردولتی نزد بانک‌ها و موسسات اعتباری با 30.1 درصد در 12 ماه منتهی به مرداد ‌یک هزار و 66 هزار و 860 میلیارد تومان بوده است. در 5 ماه منتهی به مرداد رشد سپرده‌ها 8.9 درصد بوده است.

* سپرده‌های سرمایه‌گذاری 29.4 درصد رشد کرد

در مرداد ماه نسبت به مرداد ماه سال قبل رشد سپرده‌های دیداری 115 هزار و 150 میلیارد تومان، سپرده‌های سرمایه‌گذاری مدت‌دار 29.4 درصد، سپرده‌های قرض‌الحسنه 48 هزار و 690 میلیارد تومان و سایر 16 هزار و 600 میلیارد تومان درج شده است.

رشد سپرده‌های سرمایه‌گذاری مدت‌دار در 5 ماهه اول امسال با وجود برخی نگرانی‌ها نسبت به کاهش آن، 8.3 درصد رشد داشته که 0.2 درصد بیش از رشد نقدینگی بوده است.

* بدهی بانک‌ها به بانک مرکزی

بدهی بانک‌های تجاری دولتی به بانک مرکزی در مردادماه امسال نسبت به اسفندماه سال گذشته 29.3 درصد افزایش داشته و به 17 هزار و 950 میلیارد تومان بالغ شده است.

بدهی بانک‌های تخصصی به بانک مرکزی در این مدت 0.6 درصد رشد کرده و در گزارش بانک مرکزی 57 هزار و 640 میلیارد تومان ثبت شده است.

بدهی بانک‌های غیردولتی و مؤسسات اعتباری 16 هزار و 250 میلیارد تومان درج شده که در پنج ماهه امسال 30.3 درصد افزایش داشته است.

* بدهی بخش دولتی به بانک‌ها

بدهی بخش دولتی به بانک‌های تجاری در دوازده ماه منتهی به مرداد 20.8 درصد و در پنج ماهه اول امسال 3.9 درصد افزایش داشته و 35 هزار و 20 میلیارد تومان شده است.

این بدهی به بانک‌های تخصصی 44 هزار و 270 میلیارد تومان و به بانک‌ها و مؤسسات اعتباری غیردولتی 58 هزار و 20 میلیارد تومان است.
عنوان     رقم     درصد رشد 12 ماهه     رشد 5 ماهه اول امسال
دارایی‌های خارجی بانک مرکزی     340 هزار و 660 میلیارد     0.7     3.2-
بدهی بخش دولتی به بانک مرکزی     62 هزار و 940 میلیارد     23.9     21
بدهی دولت به بانک مرکزی     34 هزار و 800 میلیارد     36.4     42.6
بدهی بانک‌ها به بانک مرکزی     91 هزار و 840 میلیارد     12.2     9.8
بدهی بخش دولتی به بانک‌های تجاری دولتی     35 هزار و 20 میلیارد     20.8     3.9
بدهی بانک‌های تجاری دولتی به بانک مرکزی     17 هزار و 950 میلیارد     28.8     29.3
بدهی بخش دولتی به بانک‌های تخصصی     44 هزار و 270 میلیارد     25.2     14.8
بدهی بانک‌های تخصصی به بانک مرکزی     57 هزار و 640 میلیارد     5.6     0.6
بدهی بخش دولتی به بانک‌ها و موسسات اعتباری غیردولتی     58 هزار و 20     28.7     17
بدهی بانک‌ها موسسات اعتباری غیردولتی به بانک مرکزی     16 هزار و 250 میلیارد     21.5     30.3
نقدینگی     1099 تریلیون و 200 میلیارد     29.2     8.1
شبه پول     951 هزار و 710 میلیارد     29.1     8.1
پول     147 هزار و 490 میلیارد     29.7     7.9
اسکناس و مسکوک     32 هزار و 340 میلیارد     6.1     13-

خبر دست اول: :کاهش دما در‌ نوار شمالی کشور از فردا/ احتمال آبگرفتگی معابر در استان‌های حاشیه خزر


خبر اختصاصی:

چندی پیش apple از پرچمدار جدید خود در سال 2016 رونمایی کرد. آیفون 7 محصول جدید کمپانی اپل می باشد که یکی از قدرتمندترین گوشیهای بازار می باشد. در این گوشی نسبت به نسخه قبلی تغییراتی جزیی شاهد هستیم. این گوشی هنوز وارد بازار نشده محبوبیت بسیاری بدست آورده است. البته عرضه آن در بازارهای خارجی رسما آغاز شده است اما در بازار ایران شروع رسمی نداشته و به همین دلیل قیمت آن بسیار نجومی و بالاست. در حال حاضر قیمت هر آیفن 7 در ایران چیزی حدود 7 میلیون تومان است. پرچمدار جدید اپل زمانی رونمایی شد که یکی از جدی ترین رقیبانش در بازار تلفن همراه در آخرین پرچمدار خود شاهد مشکلات جدی بوده است و این گوشی ها هنگام شارژ دچار حریق می شوند

 main:

خبر اصلی

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، براساس تحلیل آخرین نقشه‌های پیش‌یابی و هواشناسی، از بعد از ظهر امروز بارش‌ها در سواحل خزر، خراسان شمالی و شمال خراسان رضوی کاهش می‌یابد و فردا مجدداً با نفوذ جریانات سرد شمالی ضمن کاهش مجدد دما در استان‌های نوار شمالی کشور، ابرناکی در این مناطق افزایش یافته و به تدریج بارش باران ابتدا در استان‌های گیلان، مازندران و شمال آذربایجان شرقی شروع می‌شود.

‌از اواخر وقت فردا بارش‌ها در استان گلستان و به صورت پراکنده در خراسان شمالی گسترش می‌یابد که در برخی ساعات در گیلان انتظار وزش باد شدید داریم.

‌طبق هشدار سازمان هواشناسی با توجه به فعالیت سامانه بارشی از بعد از ظهر دوشنبه در گیلان و از اوایل شب در مازندران، بارش باران گاهی همراه با وزش باد به نسبت شدید و آبگرفتگی معابر عمومی پیش‌بینی می‌شود که این وضعیت تا اوایل وقت روز سه‌شنبه تداوم خواهد یافت. همچنین دمای هوا از بعد از ظهر دوشنبه هفته جاری و طی روز سه‌‌شنبه بین 6 تا 12 درجه در این مناطق کاهش خواهد یافت.

‌روزهای دوشنبه و سه‌شنبه جاده‌های کوهستانی استان‌های گیلان و مازندران مه‌آلود خواهد بود و به سبب کاهش شدید دید افقی امکان اختلال در حمل و نقل جاده‌ای وجود دارد،همچنین در این مدت دریای خزر نیز مواج و متلاطم خواهد بود از این رو توصیه می شود با توجه به شرایط ذکر شده در مناطق فوق، اقدامات ایمنی لازم جهت جلوگیری از خسارات احتمالی به عمل آید. ‌

در ساعات اولیه روز سه‌شنبه بارش باران در سواحل شمالی کشور و در شمال شرق همچنان ادامه می‌یابد و از بعدازظهر سه‌شنبه از میزان بارش ها در مازندران و گلستان کاسته خواهد شد؛ دامنه‌های جنوبی البرز روز سه‌شنبه ابری بوده و بارش خفیف باران در ارتفاعات جنوبی دور از انتظار نیست.

دریای خزر در سه روز آینده مواج پیش‌بینی می‌شود همچنین در جاده‌های کوهستانی شمالی البرز به ویژه جاده‌های مرتفع و گردنه‌های کوهستانی در سه روز آینده شاهد وجود مه خواهیم بود و کاهش دید افقی پیش‌بینی می‌شود.

آسمان تهران روز آینده صاف، اواخر وقت افزایش ابر با وزش باد شدید پیش‌بینی می‌شود؛ بیشینه و کمینه دما فردا در تهران 24 و 11 درجه خواهد بود.

روز آینده ارومیه با دمای 1 درجه زیر صفر و شهرکرد با دمای 2 درجه زیر صفر سردترین‌ استان‌های کشور و اهواز با بیشینه دمای 37 درجه بالای صفر گرم‌ترین شهر کشور است.

میانگین بارندگی کل کشور از ابتدای سال زراعی تا روز 15 مهرماه امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل 186.5 درصد افزایش داشته است.

کاربران همچنین می‌توانند خبرنامه هفتگی هواشناسی کشاورزی را از اینجا مشاهده ‌کنند.